Alla inlägg under oktober 2010

Av Arga Rut - 15 oktober 2010 22:21

Min lediga dag skulle tillbringas med att sova, slappa, läsa, bara vara, äta, sova lite till osv .....

Tror ni att det blev så ?? Nej självklart inte!!


Klockan 10 imorse ringer hemtelefonen, notera att jag har hemligt nr så jag tror ju att det är någon jag känner. Nähä det var det inte utan det var en läkare som sökte min man för att prata om hans mamma.

 Jag svarade att han inte var hemma då han normalt är på arbetet den tiden sen frågade jag vad saken gällde och fick ett bla bla bla i örat. Jag förklarade för läkaren att det är jag som skall ta dessa samtal på grund av vissa saker (som jag inte skriver om här) enligt önskemål från min man.

 Jag fick lite bla bla bla till i örat och till slut har kvinnan mage att fråga "vem är du" till mig. NEJ MEN TA MIG TUSAN KÄRRING ..... jag svarade att jag är den som funnits i familjen i 18 år och är den som är ägare till telefonnumret hon har ringt till. Efter mkt om och men så lade jag bara på luren för att denna människa förstod ju inte ett dyft och sedan var hon dryg och sånt tolererar jag inte så jag blev nog jävligt dryg tillbaka men med all rätta ....

Hon fick min dag att bli riktigt pissdålig iallafall så var det med det och skall jag vara ärlig tror jag inte att denna historien har tagit slut än.

Vi kommer iallafall att byta telefonnummer och det kommer inte att ges ut till alla. Att man har lämnat ut vårt hemliga nummer utan att meddela oss är för mig ett irritationsmoment, vi har ju inte hemligt nummer för att hela vårdstockholm skall ringa i tid och otid ......


Ja ja nu skall jag lägga mig iallafall, är trött så in i bomben.


Ha en underbar Fredags kväll

Av Arga Rut - 6 oktober 2010 20:41

... det är ungefär 1000 år sedan man skrev här men livet kommer lixom ivägen hela tiden!


Man jobbar och står i och när man inte jobbar sitter man som ett ursketet äpple i soffan och orkar inte göra något.


Kommer så småningom skriva ett inlägg om netikett då en i min närhet har drabbats av en massa dumma kommentarer av avundsjuka, imbicilla, socialt otränade personer som gömmer sig bakom en dataskärm. Känner att jag vill förmedla min åsikt om det hela!


Strax börjar iallafall Grey´s för säsongen så fram med coca cola och lite ostbågar sen blir det mysstund!



Ha det så gott

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards