Direktlänk till inlägg 11 april 2010

Hur jävla kul är det att jobba en Söndag ??

Av Arga Rut - 11 april 2010 12:54

Är nu inne och jobbar tredje helgen i rad .... inte kul men så här blir det med periodplanering. Vi jämkar och har oss men man får aldrig som man vill ändå och detta innebär att man inte får se sin familj under helgerna. Vad spelar det för roll om jag är ledig på veckorna då familjen går i skolan och jobbar. Men visst här skall servas allmänhet osv bla bla bla. Funderar SKARPT på att återgå till jobb som undersköterska då jag iallafall har varannan helg ledigt. Fy fan vad bitter jag låter ha ha ha det enda som är bra är att man tjänar skapligt och jag missar ungefär 2000 kronor i lön om jag jobbar inom vården men just nu undrar jag vilket som är viktigast pengar eller ledighet !!


Kommer att vara som ett ursketet äpple ikväll och ligga i soffan och mumsa en massa godis och bli ännu fetare, då mitt jobb är stillasittande och arbetstiderna sprider sig över hela dygnet blir det ju inte riktigt balans i kroppen så jag kan tacka  jobbet för de ca 7 kilon jag fått extra unde de år jag jobbat här ..... lika bra att lägga på några kilon till även på fritiden. Visst man kan ju träna mm men när skall jag ha tid med det då .... inte när jag jobbar och när jag är ledig skall det tvättas, städas, hinna vara mamma och fru, hinna med att läsa lite kanske osv osv =o) Nej ser ni en flodhäst rulla fram på Sthlms gator så är det bara arga rut som är på väg till eller från jobbet *asg*.


Hoppas att sommaren kommer fort så att man iallafall har lite semester att se fram emot jo just det jag fick ju ändra på semestern så jag har bara 3 veckor tillsammans med familjen istället för 4 ..... tack för det med.


Så kära kollega S som jag vet läser här ... när vi skall hinna med den där ölen det vetifan, risken blir att jag avlider innan dig och du får ta en gravöl och vifta med käppen och garva ihjäl dig åt att jag trillade av pinnen före dig HA HA HA.


Kram på er och ha en riktigt bra dag

 
 
Ingen bild

Kollegan

15 april 2010 18:32

Hoppas att vi hinner ta den där ölen innan dess. Annars så kan vi ju ta den på min 70-års-dag!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Arga Rut - 15 oktober 2010 22:21

Min lediga dag skulle tillbringas med att sova, slappa, läsa, bara vara, äta, sova lite till osv ..... Tror ni att det blev så ?? Nej självklart inte!!   Klockan 10 imorse ringer hemtelefonen, notera att jag har hemligt nr så jag tror ju att de...

Av Arga Rut - 6 oktober 2010 20:41

... det är ungefär 1000 år sedan man skrev här men livet kommer lixom ivägen hela tiden! Man jobbar och står i och när man inte jobbar sitter man som ett ursketet äpple i soffan och orkar inte göra något.   Kommer så småningom skriva ett inl...

Av Arga Rut - 22 juli 2010 06:24

Då skall jag strax börja jobba, det är bara idag, imorgon samt övermorgon kvar .... sen SEMESTER! Sitter ju inte och gråter över det direkt *asg*!   Vi kommer att åka iväg en sväng första veckan, hem och mellanlanda lite sedan åka iväg till ett a...

Av Arga Rut - 21 juli 2010 22:28

Jag är en person med många åsikter men jag stöttar inte ut alla till höger och vänster. Alla i världen ser olika ut, tack gode gud för det .... När jag var yngre (kmt) yngre var jag extremt smal och fick alltid höra det och fick givetvis världens ko...

Av Arga Rut - 7 juli 2010 22:01

Sitter här och lyssnar på musik och njuter av att jag är ledig i morgon. Ska bara nyss med familjen och förhoppningsvis öppna nått litet paket eller kanske två. Saknar min farfar, morfar och farmor men så är det varje år när jag fyller år, det blir l...

Ovido - Quiz & Flashcards