Alla inlägg under april 2009

Av Arga Rut - 30 april 2009 05:54

..... sen är jag ledig ända fram till Måndag!


Säger bara sol, ledighet, förhoppningsvis snälla tjejer och att kunna sova ut .... det är ju inte helt fel!


Ha det

Av Arga Rut - 29 april 2009 20:46

Tonåringar i all ära men varenda tonårshormon har flyttat in här hos oss. Att dag ut och dag in i stort sett bli dumförklarade av två snart 14 åriga tjejer det tär på en kan jag tala om.


Det gapas, skriks, dumförklaras, bråkas osv i all oändlighet .... det tar liksom inte slut PUH säger jag bara.


De fyller ju år snart och ett är säkert fortsätter det på det här viset så blir det ingen superkul födelsedag utan då får de bara en apelsinjävel och ett grattis !!


Jag vet att vi inte är de enda som har det så här hemma så om nån har ett riktigt BRA tips för att få ett stopp på det hela skriv då en kommentar =o)


Tänk nu på humana hjälpinsatser ..... man kan ju liksom inte bara gräva ner dem en kort stund för att få det tyst och lugnt i typ 10 minuter *asg*!


Vi älskar våra tjejer men ibland efter jobb och alla måsten kan det bara bli för mycket med tonårstjafs och jag är nog fan på väg att bli gråhårig och det kan jag inte acceptera vid min ålder ha ha ha.



91arg.jpg


Ha en bra kväll!


Kram

Av Arga Rut - 29 april 2009 18:03

Alltså jag blir så trött på folk (framför allt tanter men det finns en och annan gubbe som jag retat mig på med) som inte vet hur man ska bete sig på kommunala färdmedel.


Ni har inte ensamrätt på att sitta ner, det finns yngre folk som kanske har problem som gör att de måste sitta ner oxå JAG LOVAR!!


Skärpningsäger jag bara, ni betalar mindre med era rabatterade kort så pass opp ni kanske skall göra som indierna snart och sitta på bussarnas tak!

Då får ni både bra plats, frisk luft och en underbar utsikt!


Hepp!



Av Arga Rut - 29 april 2009 05:59

Ja då jobbar man till klockan fyra idag sen är det bara morgondagen kvar sedan är man ledig i 3 dagar JIPPIE!


Blev skitirriterad på jobbet igår och det hördes nog tydligt när jag framförde min åsikt men det skiter jag fullständigt i .... ibland kan saker och ting bara bli för mycket!


Pratade med kollegan en stund sen somnade jag i soffan .... trevligt sällskap man är hi hi hi.


Ska fixa iordning mig lite nu!


Ha det gott

Av Arga Rut - 28 april 2009 05:55

...... hurskönt är det att va så trött s att man klär på sig ett BLÖTT linne på morgonen??

Jag kan tala om att det är inte ett dugg skönt överhuvudtaget *asg*.


Idag ska gubben besiktiga om bilen då vi fick nedslag på att parkeringsljusen var paj och att en strålkastare pekade rakt upp i luften (de har inte fattat att vi försöker komma i kontakt med yttre rymden ha ha ha). Detta är nu åtgärdat så nu skall de få kolla på röda monstret igen!


Skall även byta till sommardäcken under veckan, att det inte livit gjort innan beror enbart på att vi bara fick vinterdäck till bilen men nu ska den alltså bli utrustad med nya fina fälgar + däck.


Jobbar till 5 idag sedan blir det raka spåret hem till de för tillfället HORMINSTINNA tjejerna och se vilket humör de är på.


Ha en fin dag!


Kram

Av Arga Rut - 27 april 2009 22:44

1. Hur gammal är du om fem år? 42
2. Vem var den sista du träffade? Kollegorna

3. Hur lång är du? 176 cm
4. Vilken var den senaste film du såg? Two weeks notice
5. Vem ringde du senast? Kollegan som inte svarade
6. Ditt senaste sms och till vem? "orka", till dottern
7. Vad är helgens planer? Bara vara
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Både och
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Separerade
10. När såg du senast din mamma? Längesedan
11. Vilken ögonfärg har du? Bruna

12. När vaknade du idag? 08.00
13. Har du någon gång hittat en katt? Jajamensan
14. Vilken är din favoritplats? soffan
15. Vilken plats föredrar du minst? Duschen på morgonen, det är kallt
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Den som det visste
17. Vad skrämde dig som barn? Inte mycket
18. Vem fick dig att skratta senast? Hmmmm
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej
20. Har du stationär eller bärbar dator? Jag har båda delarna
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Underbrallor
22. Hur många kuddar har du i sängen? 6
23. Hur många landskap har du bott i? 2
24. Har du någon gång spytt på någon? Nej
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota
26. Är du social? Både och
27. Vilken är din favoritglass? B&J
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa
29. Tycker du om kinamat? Ja
30. Tycker du om kaffe? Jajamensan
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe
32. Sover du på någon särskild sida? Nej
33. Kan du spela poker? Nej
34. Tycker du om att mysa? Jämt
35. Är du en beroendemänniska? Ja
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja
37. Vill du ha barn? De jag har räcker
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, lite ungerska, lite isländska sen är jag en rackare på att tala baklänges när jag är onykter =o)
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja
40. Föredrar du havet eller en pool? Pool
41. Vad spenderar du helst pengar på? Det jag vill ha
42. Äger du dyra smycken? Ja
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En salt godis
45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag själv ha ha ha

46. Välj ett ärr på din kropp? Hakan
47. Vad har du för ringsignal? Ja du .....
48. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten? Ja!
49. Flirtar du mycket? Nej du den tiden är över
50. Vart togs din profilbild? Vilken profilbild
51. Kan du byta olja på bilen? Om jag blev tvungen så skulle jag nog fixa det

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej
53. Vilken var den senaste bok du läste? Vilken av dem ... läser ju massor
54. Läser du dagstidningen? Metro
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
56. Dansar du i bilen? Det händer men det är lite trångt ha ha ha
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rix FM
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Kan jag inte skriva här
59. När var du i kyrkan senast? När min far gifte sig
60. Vilka personer utmanar du: Alla som läser bloggen


Med detta säger jag natti natti och sov gott!



Av Arga Rut - 27 april 2009 20:16

Pisstrött!!

Skittrött!

Astrött!

Superdupertrött!

Spyfärdigt trött!


Vad kan detta bero på ..... jo om jag visste det så hade jag ju fixat till tröttheten men det är väl bara att stå ut tills tröttheten försvinner.


Hmmm det kan finnas en liten lösnng förresten .... ge mig semester resten av året med full betalning!


Kram

Av Arga Rut - 27 april 2009 09:41

.... måste jag dra till jobbet =o(

Jobbar till klockan 19 idag sedan kommer gubben och tjejerna och hämtar upp mig, de skall handla lite kläder innan så det passar bra att plocka upp mig i samma veva.


Tittade på vädret och fick se att det skulle vara underbart väder ett tag nu så jag ska inte gnälla .... men sen kan man ju undra när man örjade lite på vädergubbar *asg* .... de har ju haft fel förrut!


Ha en underbar dag!


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards