Alla inlägg under december 2009

Av Arga Rut - 31 december 2009 18:04

Snart blir det mumsig nyårsmiddag med familjen och senare blir det en massa skaldjur .... hummer, kräftor, räkor mm vad mer kan man begära ?? !!

 

Ha nu ett underbart slut på året och en underbar start på det nya.

 

Kramar

Av Arga Rut - 31 december 2009 14:28

Du vann nog ta mig tusan falukorven *asg*!

Av Arga Rut - 31 december 2009 06:21

Detta blir årets sista inlägg, är strax på väg till jobbet och sitter där till kl. 16.30 sen blir det hemgång och fira nyår med familjen.

 

Min kära morbror fyller 50 år idag så HIPP HIPP HURRA för honom, är ledsen över att inte kunna närvara men livet kommer ivägen ibland.

 

Jag önskar er ett riktigt gott slut och var rädda om varandra där ute ikväll, tala om för de ni älskar och tycker om att ni gör det för man vet aldrig vad som händer under morgondagen.

 

Med detta säger jag gott nytt år!

 

Av Arga Rut - 30 december 2009 06:11

Förbannade grannar säger jag bara!

Här hade vi lagt oss och då får en granne för sig att poppa loss hej vilt och sjunga fast det uppenbarligen inte var sång var det ämne de fick högst betyg i.

 

Efter ca 30 minuters poppa loss går jag ut på balkongen för att lokalisera var ljudet kommer ifrån då en annan granne sticker ut huvudet och frågar om det är jag som spelar ?? Hey man här står jag alltså i nallepyjamasbrallor, rufsigt hår och tofflor .... tror du det är jag som har fest eller ??? Nej, han sa iallafall att han skulle ringa på dörren till poppaloss grannen.

 

Efter ett tag så öppnar min gubbe dörren och hör då hur poppalossgrannen öppnar sin dörr då den andra grannen plingat på .....

 

Nykter granne: Kan ni va vänliga och sänka lite?

Poppalossgranne:Var bor du?

Nykter granne: Det spelar ingen roll utan snälla sänk lite tack.

Poppalossgranne:Var bor du (i sluddrig otrevlig ton).

Min gubbe: Hallå vi försöker sova då vi skall jobba imorgon, vi vill inte va otrevliga men snälla sänk lite va. Att spea så här på en veckodag är inte ok.

Poppalossgranne: Vaddå då det är mellandag.

Min gubbe: Vi vill inte va otrevliga men sänk, det stör ju!

Sedan kom det en del till haranger och poppalossgrannens gubbe tittar ut och säger att självklart så sänker vi, ursäkta.

 

Det var bara att gå hem och försöka sova igen och vad tror ni

1. Grannen poppar loss ännu mer

2. Grannen gapskrattar och pratar hur högt som helst

3. Att vi somnade omedelbart

4. Att vi låg vakna

5. Att jultomten existerar

6. Att det örjade snöa ute

 

Rätt gissning vinner en falukorv!

 

Är måttligt road av detta just nu och hoppas att grannen har vett nog i nyktert tillstånd att be min gubbe och den andra grannen om ursäkt.

 

Skall strax iväg och jobba iallafall och det blir ju en trevlig dag eller NOT!

 

Ha det!!

 

Av Arga Rut - 28 december 2009 05:54

Sägeer bara ett enda ord PISSTRÖTT!

 

Jobbar till 17 idag men imorgon är jag ledig, är riktigt trött då jag jobbat hela helgen så ikväll kommer jag att slockna i soffan fort som fan tror jag.

 

E skall till sjukgymnasten + att vi väntar på att tandis skall höra av sig då hhon tappat en flisa från tanden som måste fixas till .... alltid är det nått som händer.

 

Ha en bra dag!

Av Arga Rut - 27 december 2009 06:11

.... att jobba!

 

Jobbar till klockan 16 idag och sen blir det till att åka hem och vara trött, jobbar imorgon med sen är jag ledig 1 gad och jobbar 2 för att sen va ledig i 3 =o)

 

Det är ganska rörigt i livet just nu beroende på att min gubbe är på väg att bränna med pannan fre rakt in i väggen, han säger själv att det blivit värre och jag kan nog bara hålla med. Det är jobbigt att inte kunna sätta ett finger på vad det är som gör att man inte mår bra och man blir totalt frustrerad .....

Detta påverkar ju hela familjen och vi får se hur vi löser det hela men han måste få bättre hjälp än den han fått hitills för det fungerar inte för honom.

Allt har sin tid man måste bara låta det ta tid och inte tro att allt löser sig över en natt.

 

Ja ja ni får ha en bra dag iallafall, jag håller fanan så högt det går men ibland är det tungt!

Av Arga Rut - 26 december 2009 06:10

Ja här skall det jobbas .... man blir ju inte suerrik men jag har iallafall lite extra småmynt i timmen så det är lika bra att passa på.

Får se hur det går att ta sig till jobbet idag i snöstormen men det skall nog ordna sig det med =o)

 

Får se om familjen åker iväg och shoppar lite idag eller om de åker till svärmor för att få sina julklappar om inte så plockar de up mig efter shoppingrundan.

 

Kvällen kommer bara att bestå av soffslapperi och tv titteri + att jag nog bestämmer att det skall bli lite frosseri med godsaker med .... sånt är tillåtet i juletider så det så =o)

 

Ha en underbar Lördag!

Av Arga Rut - 24 december 2009 12:50

Sådär ja nu puttrar äggen på spisen, saffranskakan står i ugnen och sprider en härlig doft.

 

Tycker nu att vi skall skänka en tanke till alla dem som kanske inte har det lika bra som vi, en tanke till de som inte finns med oss mer och en tanke till all familj, släkt och vänner som firar jul på andra håll i vida världen.

 

Hoppas nu att ni får en alldeles, alldeles underbar jul!

 

Varma julkramar till er alla från mig

Ovido - Quiz & Flashcards