Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

Nu är jag riktigt arg, irriterad, ledsen osv ....

Av Arga Rut - 30 juni 2009 17:08

Jisses hur skall jag förklara allt detta här nu då ??


Min pappa har under flera år haft tumörer i kroppen och han har fått veta att han inte kommer att överleva sjukdomen men hittills (tack gode gud) finns han kvar här hos oss. Tumörerna kommer och går och läkarna vet inte riktigt vad skiten beror på. Kortfattad beskrivning men iallafall, detta innebär att jag i flera år har gått i ovisshet om vad som kommer att hända min pappa och det är jävligt påfrestande och jag har vart ledsen, arg mm.


Idag fick jag veta information om att min pappa troligtvis även har fått prostatacancer + att en tumör har blivit så stor så att man nu måste kapa en bit av käkbenet! Denna info har inte min pappa hunnit lämnat till mig själv än och så får man läsa om det på en blogg HUR KUL ÄR DETTA ??

Personen som har bloggen  är trött på  ... "skvallerfittor som pratar om familjen" ja du vad kan man säga ......


Jag har levt med en ovisshet i många år nu och jag vore då ta mig fan tacksam om jag får informatonen från min pappa innan jag läser den på en blogg. Man skall inte förglömma att pappa är min familj och han likväl jag har rätt att prata ut om saker och ting innan det tisslas och tasslas om på en blogg.


Ni kan tycka att jag är tjurig i detta inlägget men det är mycket känslor i spel här och visst man får skriva om vad man vill men man kanske skall höra efter med personen som är drabbad först om man har informerat sina biologiska barn om tillståndet innan man vräker ut det över nätet!


Så där ja detta var dagen spya ... kan ju säga att min arbetsdag inte var tip topp tack vare detta. Skall nu försöka slappna av lite och låta bli att vara arg och ledsen.


Blir en soft kväll, skall äta korv med bröd och sedan blir det en nybakad rabarberpaj tror jag .... det vll säga om jag orkar ta itu med bakeriet.


Ha det så gott .... det skall jag försöka ha iallafall!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Arga Rut - 15 oktober 2010 22:21

Min lediga dag skulle tillbringas med att sova, slappa, läsa, bara vara, äta, sova lite till osv ..... Tror ni att det blev så ?? Nej självklart inte!!   Klockan 10 imorse ringer hemtelefonen, notera att jag har hemligt nr så jag tror ju att de...

Av Arga Rut - 6 oktober 2010 20:41

... det är ungefär 1000 år sedan man skrev här men livet kommer lixom ivägen hela tiden! Man jobbar och står i och när man inte jobbar sitter man som ett ursketet äpple i soffan och orkar inte göra något.   Kommer så småningom skriva ett inl...

Av Arga Rut - 22 juli 2010 06:24

Då skall jag strax börja jobba, det är bara idag, imorgon samt övermorgon kvar .... sen SEMESTER! Sitter ju inte och gråter över det direkt *asg*!   Vi kommer att åka iväg en sväng första veckan, hem och mellanlanda lite sedan åka iväg till ett a...

Av Arga Rut - 21 juli 2010 22:28

Jag är en person med många åsikter men jag stöttar inte ut alla till höger och vänster. Alla i världen ser olika ut, tack gode gud för det .... När jag var yngre (kmt) yngre var jag extremt smal och fick alltid höra det och fick givetvis världens ko...

Av Arga Rut - 7 juli 2010 22:01

Sitter här och lyssnar på musik och njuter av att jag är ledig i morgon. Ska bara nyss med familjen och förhoppningsvis öppna nått litet paket eller kanske två. Saknar min farfar, morfar och farmor men så är det varje år när jag fyller år, det blir l...

Ovido - Quiz & Flashcards