Alla inlägg under juni 2009

Av Arga Rut - 15 juni 2009 09:42

...... vakna strax innan klockan 08.00 när man har en ledig dag ?? Vaknade av att jag var så attans pissnödig så det var ju bara att kliva upp, sen är det ju en omöjlighet för mig att somna om kan jag tala om.


Sitter här som ett vrak och hinkar i mig kaffe i mängder, tjejerna har redan lyckats med att bråka då ena tjejen uppenbarligen har vaknat på fel sida .... allt man säger är fel och hon bara morrar åt oss. Den andra är ju snabb nog så hon tar ju alla chanser hon får till att reta upp den andra. Välkommen underbara dag!!!!


Nej jag skall inte gnälla absolut inte !!!!


Nej jag är ganska nöjd ändå, jobbar två dagar denna vecka och då handleder jag sen är det ledighet och sommarhuset JIPPIE i  massor.

Nu gäller det bara med att solen dyker upp annars blir ju inte min ledighet som jag tänkt mig.


Ha en riktigt bra dag gott folk!

Av Arga Rut - 14 juni 2009 17:07

Nu är det bara tre timmar kvar ...... råkade ut för strömavbrott på jobbet idag så nu sitter jag här all alone tills kollegan börjar, elen har ju kommit tillbaka men det är inte kul att sitta själv.


Längtar hem!

Av Arga Rut - 14 juni 2009 08:51

Man vill ju bara krypa ner under täcket igen och sova men icke sa nicke här skall det jobbas hela långa dagen!

Idag sitter jag inte själv iallafall så tiden kanske går lite fortare + att idag kanske förhoppningsvis datorerna funderar, det tog mig ca 2 timmar igår att komma igång ordentligt.


Jag återkommer senare!

Av Arga Rut - 14 juni 2009 00:41

Då vaknade man i soffan ... kul sällskap man varit till familjen =o)


När jag satt på jobbet idag skrev en överordnad några rader till mig som gjorde mig glad, man behöver positiva ord om en själv ibland, så här stod det "Det finns vissa personer som är betydligt mer lättarbetade och framåt än andra och du är en av de få jag känner ....! Nu har vi blivit en stor bra fläck på (hemlig destination för er läsare)!! Ta åt dig, hälsar "Chefspaddan nr 1" !!

Dessa få rader gjorde resten av skitdagen alldeles underbar =o)


Ska strax hoppa i säng tror jag och läsa lite innan ögonlocken trillar ihop.


Sov gott

Av Arga Rut - 13 juni 2009 09:02

Först vill jag börja med att gratulera Maria som idag fyller hela 30 år HIPP HIPP HURRA! Eftersom jag är ett klantarsle så bokade jag upp mig på jobb och detta resulterade i att vi missar födelsedagsfesten för henne, riktigt tråkigt!!


Sitter på jobbet 11-20 idag + imorgon wow underbart liv eller hur .....


Fick iallafall hem lite nya tillskott till läsningen i sommar, beställde 5 böcker men behöver nog mer så jag beställde hem ytterligare lite böcker igår. Som sagt jag älskar att läsa men har inte haft själslig ro till detta den senaste tiden men känner att nu måste jag komma igång igen.


Ikväll blir det till att nöta soffa då jag kommer att vara astrött efter jobbet och det är ju trevligt att man får umgås med sin familj nån timme innan man somnar iallafall.


Ha nu en riktigt braig dag!

Av Arga Rut - 12 juni 2009 10:24

Jaha då jobbar man till 24 inatt, hur kul är det på en skala från 1-10 ??

 Jobbar 11-20 lördag och söndag med så ni som är lediga kan ju ha det så kul =o)


Längtar till på Torsdag då vi åker till Bollnäs och är borta hela hegen, ska sitta på bryggan och läsa och bara vara.


Ha en bra dag gott folk!


Av Arga Rut - 11 juni 2009 05:57

Så där ja nu har jag mina efterlängtade skåp att placera böckerna i =o)


Fy fan vilka svordomar som kom ur munnen min under tiden jag skulle sätta ihop dem men tillsammans med resten av familjen gick det bra även om de blev skitirriterade på mig ha ha ha.

Huvudsaken är att det blev bra och jag är jättenöjd!


Ska iväg och jobba snart och idag kommer våra 8 sommarjobbare som skall läras upp .... 4 killar och 4 tjejer blir det i år och jag undrar hur vi skall få plats men det löser sig det med.


Kommer sedan att byta fack ..... är katastrofalt besviken på vår löneökning då det andra facket fick betydligt mer än vi och med vetskapen om att mitt fack slarvat bort procent till nästa revision ja då är det inget att orda om. Jag kan inte heller acceptera bedömningen som är gjorda men det skall jag ta sedan.


Ha nu en riktigt bra dag!

Av Arga Rut - 8 juni 2009 18:30

Min lilla gubbe kom och hämtade sin trötta fru idag och det tackar jag för. Var hur mycket som helst att göra på jobbet idag men jag är mentalt slutkörd kan jag tala om och orkar snart inte vara trevlig mer!

Men semestern är snart här så jag står ut fram tills dess.


Tjejerna slutade tidigt idag och drog till grönan .... detta är snart deras andra hem och jag kan tala om att guldkorten var det bästa vi inhandlat till dem + sl-kort.


Sedan vet jag en hemlighet som ingen annan vet ..... ha ha ha gud vad kul saker kan va ibland *asg*.


Sitter nu ch tittar ut på regntunga skyar och ser oxå att det blir blött på mina fönster, jävlapissväder säger jag bara. Var är solen, bara undrar ... måste ju bli sommar ordentligt snart. Sa till gubben häromdagen att när jag var liten så var det ju toppenväder jämt men det kanske bara var de soliga dagarna man kommer ihåg, vad vet jag??!!


Ha det så gott!


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards