Alla inlägg under juni 2009

Av Arga Rut - 8 juni 2009 05:51

Ja det är vad dagen har att erbjuda i stort.


Får se hur kvällen blir men om jag känner mig själv rätt så slutar den med snarkerier i soffan =o)


Måste ju förbereda fixeriet av tjejerna imorgon med, det skall lockas hår, strykas kläder osv. Vi får va med på avslutningen i år  men det är nog ta mig tusan det sista året ..... =o(

Hade planerat fel så att egentligen skulle jag jobbat imorgon men jag lyckades få semester iallafall och det tackar jag för!


Ha nu en bra dag


Kram

Av Arga Rut - 7 juni 2009 09:47

Usch vad helgen har gått fort.

Till råka på allt har jag fått nån jävla ögoninflammation så att ögat svullnat upp och kliar, det går ju över men är mkt irriterande kan jag tala om.


Solen skiner ju lite idag iallafall men det verkar ju inte direkt va nån värme ute men vi får se om vi inte tar oss en liten romenix senare. E ska va med kompisen och troligtvis är N med oxå då den hon skulle va med inte eller rättare sagt aldrig kan bestämma sig eller alltid ändrar sig i sista stund.


Vi borde tvätta bilen idag med då den ser otroligt smutsig ut men som sagt var vi får se vad dagen har att erbjuda.


Hej svejs

Av Arga Rut - 6 juni 2009 23:19

Har ju tidigare skrivit om odören i döttrarnas skor och det är så illa att man kan använda dojjorna som mordvapen =o)

När de nu tar av sig skorna kan ni ju tänka er hur det stinker ...... tjatade på ena dottern att hon skulle tvätta fossingarna men nej sen sen sen till slut blev hon arg och skickade chipsen på oss så vi hade chips i hela vardagsrummet. Kan tala om att hon sitter med fossingarna i ett fotbad just nu!!


Dont mess with the parents säger jag bara *asg*.


Kram och ha det så gott

Av Arga Rut - 6 juni 2009 12:47

 

Gubben trodde att han skulle få oss alla att sjunga nationalsången i morse men då var ju jag tvungen att be honom att vara tyst då han inte är svensk medborgare *asg* ( mest bad jag honom va tyst för det lät för jäkla illa)!


Ha en fin dag allihopa

Av Arga Rut - 6 juni 2009 10:48

Blir ganska road av hur olika ungar kan vara och vilka värderingar de har. Det finns de som tänker logiskt och vet att man inte skriver vissa saker på nätet medan andra skriver ord som till och med gör mig chockad men framför allt förbannad. Att hota folk på internet är inte lagligt och jag tycker att det är katastrof att föräldrar eller andra vuxna i barnens närhet inte gör något åt det.


Jag hade krav på mina barn när de skulle starta bloggar och det var att jag skulle ha www adressen samt även ha deras lösenord för ibland glömde de bort sig och lämnade ut saker i bloggen som inte var så bra och då kunde jag ta bort det. Nu är de lite större så lösenorden behöver jag inte ha längre men www adresserna vet jag om för att ha lite koll.


De har fått skit av ungar på sina bloggar då jag som förälder har gått in och svarat och har då blivit påhoppad av ungarna och bli nu inte förvånade men även av föräldrar. Om man tillåter ungarna att använda sig av ovårdande språk och småhotelser och acceterar det så undrar jag hur övriga värderingar ser ut. Allt detta är ganska tragiskt enligt min mening.


Nu är det inte sagt att mina barn är felfria absolut inte men jag tar iallafall disskussionen med dem när det händer och förklarar rätt och fel för dem.


Nu över till annat!


  • 5 veckor kvar till semestern
  • Lugn och ro
  • Fet lön
  • Sommar
  • Bollnäs
  • Hitta på en massa kul
  • Kanske ha en/flera vinkvällar med kollegan ??
  • Sova ut på morgonen

Detta låter ju helt underbart eller hur!


Ha en bra dag

Kramen



Av Arga Rut - 4 juni 2009 21:07

JIPPIE snart är kvällen över men det är ju inte över för alltid utan det är bara att fortsätta jobba, jobba, jobba =o(


Räknar ner dagarna till semestern!

Av Arga Rut - 4 juni 2009 09:38

Ja då var det så illa att man jobbar kväll =o(

Gubben hämtar hem mig sedan så att jag kommer hem i pissvädret.


Har inte så mycket att skriva om just nu så jag tror att jag återkommer senare!

Av Arga Rut - 3 juni 2009 20:15

... tänkte att vi skulle ta en tur i det bibliska fältet! NEJ tror inte det va , skulle aldrig ske kan jag tala om så lugn pusta ut, jag är som vanligt = svär så att det osar om det.


Kan tala om att resan hem var en enda lång svordom, sitta inlåst på ett tunnelbanetåg i mer än 30 minuter tillsammans med illaluktande, snorandes, hostandes, gäspandes, idiotiska människor det blev för mycket för mig kan jag tala om.

En alkiskärring gjorde mig extra arg då hon glatt och högt babblade i sin mobil om att socialen betalar hennes resa till en kompis i skogen över midsommar ..... jo jag tackar.... hade lust att be henne tacka mig som bidrar till hennes resa i och med att jag betalar skatt men hon hade nog spottat på mig då. Hade ju inte riktigt velat ha hennes loska på mig. Far till skogs och stanna där säger jag bara!

Sedan dessa personer som snorar och har sig alltså jag dör!


Kom iallafall hem till slut och gick in på affären och där fick kassagubben sig en avhyvling, putta på min cola 2500 ggr så att kolsyran verkade försvinna, kasta nästa på tur pinnen hårt och sedan kasta mina varor brutalt på bandet .... nej du blåläppen där sket du i fel brevlåda. Jag vrålade till att han skulle lugna ner sig och jag tror att det kom en brunrand i kallingarna på han =o)


Så denna kväll bäddar ju för muntra infall och singalong på kvällskvisten NOT! Här ska det bäddas ner i soffan titta på tv och be alla att hålla käften.


Ha en bra kväll

Ovido - Quiz & Flashcards