Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Arga Rut - 16 oktober 2009 23:43

Snart är arbetspasset slut och jag får krypa ner i lilla sängen och sova Skrattande

 

Har ju ett nattpass kvar men sedan är det två ganska lugna veckor för min del så jag skall inte klaga.

 

Just nu känns det som att panodil är min bästa vän och är det som håller mig på benen ....... men det är väla bara att inse att hösten/vintern är här och att det är förkylningarnas tid.

 

Gubben har samtalat med döttrarna idag oxå för jag blev så lack förrut så jag tänker inte anstränga mig mer för jag blir bara ledsen, att vara mamma är inte lätt alla gånger kan jag tala om.

Det finns ju ingen bruksanvisning till varje problem som dyker upp, vissa saker löser sig självt medan vissa inte går att lösa och det är en resa likvärdig en berg och dalbana just nu, hormonstinna tonåringar är inte att leka med och en pms mamma är inte go att tas med heller ( stackars gubben ).

 

Ja ja man lär så länge man lever var det någon vis typ som sa en gång!

 

Suss sött!

Av Arga Rut - 16 oktober 2009 09:54

Inte nog med att man har ont i käften utan gårdagskvällen slutade med feberfrossa och ont i hela kroppen. Förkylning på G kan jag tala om. La mig vid klockan 22 och somnade på direkten, sitter nu och väntar på att gubben skall komma hem med lite panodil så att jag kan pilla i mig några för att klara av att jobba ikväll. Jaha tänker ni nu, hon kan väl stanna hemma om hon är sjuk .... nej jag har förhoppningar om att jag snart känner mig lite bättre och att missa nästan 1200 spänn på att va hemma BIG NO NO då ska jag nog vara typ döende först.

 

Tjejerna har börjatmorgonen med att bråka så in i helvete, det är inte sant vad syrror kan va elaka mot varandra när de sätter den sidan till. E sitter på sitt rum och lipar för att hon inte fck låna en sjal av N, N gick ut med hunden för hon orkar inte lyssna på E och här sitter jag och bara skakar på huvudet och låter dem lösa problemet själva. Jag orkar inte med deras hormonella bråk framför allt inte när man inte mår hundra själv.

 

Det skall bli riktigt skönt när de går iväg till skolan vid klockan 11 så att man får en tyst lugn stund !!

 

Jag slutar jobbet vid klockan 24 inatt och då hämtar gubben mig sen blir det nanna kudde för glatta livet, jobbar helnatt imorgon så dagen kommer tillbringas i sängen så länge det går. Vi lämnar ifrån oss hunden imorgon oxå då hennes ägare kommer hem från älgjakten, det kommer bli lite tomt efter henne men samtidigt är det skönt att slippa gå ut tidigt på morgonen eller sent på kvällen =o)

 

Ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards