Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Arga Rut - 20 oktober 2009 08:29

Jobbar idag och imorgon sedan är jag ledig två dgar igen = SKÖNT

 

Längtar till nästa vecka då vi åker iväg på tisdag kväll, ska bo hemma hos mamma med familj och göra små utflykter.

 

Familjen behöver det här så mycket, vardagen kryper allt för nära och just nu går livet som en berg & dal bana.

 

E ska till läkaren idag iallafall för att kolla knä + rygg, vi ver med henne hos husläkaren för ett tag sedan som sa att det är växtvärk och att han skulle skriva ut ett recept på nån kräm som hon kunde smörja knäna med. När vi skulle hämta ut receptet fanns det inte och jag blev skitsur, nu tar vi det hela via skolläkaren iallafall och hoppas att det fungerar bättre. När man förklarar för en husläkare att det inte är växtvärk utan att det troligtvis är fotbollsknän precis som jag hade problem med så förväntar man sig att de skall lyssna men nej uppenbarligen inte.

 

Enligt min åsikt skulle han ha remitterat henne till en läkare som är kunnig på just knäproblem men icke sa nicke. Skall se vad skolläkaren hittar på och om det blir samma skitsnack så får mamman i familjen ta fram det stora artilleriet och tala om var skåpet skall stå. Jag fick sluta spela fotboll när jag var 16 år då mina knän var paj och idag många år senare har jag jätteproblem och det skall inte min dotter behöva stå ut med.

 

Ha nu en underbar dag!

Ovido - Quiz & Flashcards