Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Arga Rut - 26 maj 2009 20:31

... hamnar min bakdel i soffan och lilla gotteskålen kommer fram samt gud nåde den som stör mig =o)


Kommer att kolla gordon Ramsey senare och garva åt hans hysteriska små utbrott .... vilken galen människa han är. Kollegan berättade att Gordon är född -72 så han, kollegan och jag är lika gamla .... bästa årgången sm finns eller hur kollegan ;o)


Hade ju jämkning idag och det gick ju ganska bra, har en imorgon med så vi får se om det går vägen med annars får man väl va nöjd ändå. Eller nej förresten, vi har ju ett liv oxå det får man inte glömma bort. Familjen kommer först, arbete är bara nödvändigt ont!!


Ha en fin kväll!

Av Arga Rut - 26 maj 2009 17:27

Massa frågor och svar  Maria (om det var mig du menade ha ha)!
Reglerna är:
1. Svara på frågorna på din blogg.
2. Ta bort en fråga som du inte tycker om och lägg till en egen fråga istället.
3. "Tagga" 8 nya bloggar.

1. Vilken parfym använder du?
Daisy av Marc Jacobs mumma säger jag bara!
2. Dagens sång?
Räknas min egen i duschen =o)
3. Vilken bok läser du nu?
Nu blir vissa förvånade men just nu ingen.4. Dagens bästa händelse?
Hemgången från jobbet
5. Vad skulle du vilja lära dig?
Ungerska6. Vad köpte du sist?
Två t-tröjor
7. Vilket är ditt favoritdjur?
Ja det är katter men såna får man inte ha då gubben är allergisk.
8. Vad har du för personliga mål just nu?
Få bort airbagen på magen *asg* + nytt jobb
9. Vad tycker du om personen som taggade dig?
Världens bästa Maria som jag saknar på jobbet varje dag jag är där, en ärlig person som äger vad hon tycker .... respekt säger jag bara!
10. Vad har du för ögonfärg?
Bruna
11. Vad är det första du gör på morgonen (efter att du går på toaletten)?
Duschar, dricker kaffe, tar en cigg, sätter på snyggmasken, äter en macka snabbt som fan och rusar till bussen, om tid finns går jag till tunnelbanan istället.
12. Om du kunde vara varsomhelst i världen under kommande fem timmar, var skulle du vara?
I drömmarnas land.
13. Vad värderar du mest med dina vänner?
De skulle ställa upp för mig i vått och torrt och är alltid ärliga mot mig. Energiknippen som gör att man mår bra.14. Vad har du för planer för sommaren?
Ja det undrar jag med just nu!
15. Vilket är ditt drömjobb?
Barnmorska utan tvekan.
16. Vilket är ditt favoritplagg i din garderob?
Puh ..... vet inte.
17. Vilket är ditt favoritmärke på smink?
Jag har många favvomärken Lóreal bland annat.
18. Tre saker som får dig att le?
Mina döttrar, tanken på att semestern är på ingång och livet i sig.
19. Modeflugan jag gick på och i efterhand inte förstår?
Kråss skjorta URK20. Vilka är dina favoritserier på tv?
Grey´s, Desperat och Robinson
21. Vad har du på dig just nu?
Jeans, t-tröja + lite underkläder oxå förstås.
22. Vilket är ditt favoritgodis?
Allt salt lakrits
23. Vem skickade du senast SMS till och vad stod det?
Vad bra! Själv ska jag äta en tunnbrödsrulle!
24.  Vilken årstid är bäst?

Sommaren


Jaha nu skall man visst "tagga" 8 stycken att utmana men jag låter alla som läser här göra detta så känn er utmanade =o)  Kram

Av Arga Rut - 26 maj 2009 06:00

Jaha då var det dax att vandra til jobbet strax då, skall ha jämkning idag så jag kommer ju tjura i två dagar nu eftersom det aldrig lir som jag vill men men min tid kommer den med!


Vet inte om gubben tänker hämta sin fru idag då jag slutar 4 men jag skall låta som en liten kissemiss i luren så kanske han smälter =o)


Köpte nya gardiner till vardagsrummet + till N:s rum igår och det bev jättefint, får se om det kommer upp bilder senare.


Ha nu en alldeles underbart solig dag


solsken_1180767325.gif

Ovido - Quiz & Flashcards