Direktlänk till inlägg 22 januari 2010

Sketans tråkigt!

Av Arga Rut - 22 januari 2010 11:30

Ska jobba inat och det är ju med blandade känslor jag åker till jobbet. För det första missar jag en Fredag med familjen, för det andra mår gubben bättre om jag är hemma, för det tredje kommer jag att vara jättetrött och för det fjärde jag vill inte jobba natt. Man får väl gilla läget men jag tror jag skall tjura ändå!

 

Skall nog lägga mig om ett tag och kolla lite på tv bara och försöka slappna av men jag vet att det kommer bli som vanigt .... jag kommer inte att kunna vila.

 

E skall till  sin sjukgymnast idag på eftermiddagen för träning, N skall nog bara vara hemma och vad gubben skall göra det vet jag inte mer än att han skall försöka hantera sin stress.

 

Han har varit hemma hela veckan och skall nu på Måndag få komma till företagshälsovården där de förhoppningsvis kan se till att han får den hjälp han behöver. Detta med utbrändhet är ju en resa kan jag tala om.

 

Det blir ju inte bättra av att  det sitter en tomte till läkare på vårdcentralen och enligt mig leker med människors liv. 

 

Om man inte vet vad man som läkare skall göra kan man ju alltid rådfråga kollegor eller helt enkelt googla utbrändhet där det tydigt står att man skall kolla prover mm för att kunna ställa rätt diagnos.

 

Men varför göra det rätta nej fram med receptblocket och hej här har du lite piller och en kommentar som var "det hjälper ju inte att sitta hemma och grubbla" What a asshole säger jag bara. Nej nu hoppas vi att vi kommer rätt och att allt kommer att bli bra/bättre.

 

Skall iallafall byta husläkare nu och jag funderar allvarligt på att prata med den läkaren vi har haft för kritik måste fram och då kan man likaväl ta det med den det berör.

 

Jag är inte go att tas med om jag sätter den sidan till, kan vara ett riktigt argmonster.... inte så att jag står och skriker och är galen men med rätt ord och ett riktigt ont öga kan jag nog få de flesta att tappa andan om inte för en liten stund bara.

 

Tjejerna går förresten i skolan imorgon  med de har så kallat öppet hus och de får vara lediga på Måndag istället, då jag kommer hem strax innan 8 imorgonbitti vet jag inte om jag orkar gå dit utan jag kryper nog ner under täcket och nannar en stund istället.

 

Ha nu en underbar helg allihopa!

 
 
Ingen bild

Kollegan

22 januari 2010 16:10

Lycka till i natt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Arga Rut - 15 oktober 2010 22:21

Min lediga dag skulle tillbringas med att sova, slappa, läsa, bara vara, äta, sova lite till osv ..... Tror ni att det blev så ?? Nej självklart inte!!   Klockan 10 imorse ringer hemtelefonen, notera att jag har hemligt nr så jag tror ju att de...

Av Arga Rut - 6 oktober 2010 20:41

... det är ungefär 1000 år sedan man skrev här men livet kommer lixom ivägen hela tiden! Man jobbar och står i och när man inte jobbar sitter man som ett ursketet äpple i soffan och orkar inte göra något.   Kommer så småningom skriva ett inl...

Av Arga Rut - 22 juli 2010 06:24

Då skall jag strax börja jobba, det är bara idag, imorgon samt övermorgon kvar .... sen SEMESTER! Sitter ju inte och gråter över det direkt *asg*!   Vi kommer att åka iväg en sväng första veckan, hem och mellanlanda lite sedan åka iväg till ett a...

Av Arga Rut - 21 juli 2010 22:28

Jag är en person med många åsikter men jag stöttar inte ut alla till höger och vänster. Alla i världen ser olika ut, tack gode gud för det .... När jag var yngre (kmt) yngre var jag extremt smal och fick alltid höra det och fick givetvis världens ko...

Av Arga Rut - 7 juli 2010 22:01

Sitter här och lyssnar på musik och njuter av att jag är ledig i morgon. Ska bara nyss med familjen och förhoppningsvis öppna nått litet paket eller kanske två. Saknar min farfar, morfar och farmor men så är det varje år när jag fyller år, det blir l...

Ovido - Quiz & Flashcards