Alla inlägg under april 2009

Av Arga Rut - 5 april 2009 06:49

Här har man varit tvungen att stiga upp när resten av familjen ligger och snusar .... orättvist säger jag bara.


Jobbar till 18 idag men då är det raka vägen hem till tjejerna, gubben skall på fotboll senare så vi får se när han dyker hem.


Kollade ni Robinson igår förresten ??!!

Uppenbarligen kan skitstövlar dyka upp i djungeln med *asg*


Ha det !

Av Arga Rut - 4 april 2009 12:58

Ja rubriken kanske är lögn ..... vem i helskotta kan vara glad när man bara sovit i 4 timmar efter ett nattpass som varade i total evighet!


Ja ja detta innebär ju att jag kommer att somna underbart ikväll istället och det gör väl inget då jag skall upp ch jobba på Söndag igen, sen är det nattjobb på Måndag BLÄ säger jag bara.


Familjen far ju iväg under påskhelgen och vad gör mamman ?? Jo hon jobbar då med .... kalla mig idiot men jag dansar kanske hela vägen till banken när lönen sedan kommer.

Det blir några tusenlappar extra i plånboken iallafall och det behövs då mina döttrar kostar mig en smärre förmögenhet kan jag tala om. Ja jag kostar ju jag med men det räknasliksom inte in då det är jag som sliter för de fjuttiga slantar man får h hi hi.


Sitter iallafall här nu och funderar på om jag ska orka släpa mig in i duschen eller om jag skall avnjuta en cigg på balkongen hmmmm vi får se vad jag bestämmer mig för. Ska ta en promenix med alla familjemedlemmar sedan för att köpa lördagsgotte, det är ju ett måste till Robinson och CSI Miami =o)


Ha det så gott i solen nu!


Kramen

Av Arga Rut - 3 april 2009 17:18

Brukar du skratta för dig själv: ja

Vad står det i ditt senaste inkomna SMS: Vaken??

Vart bor du: Stan

Trivs du där: Jajamensan

Är du allergisk mot något: Oliver, papaya och socialt otränade personer

Hur svarar du i mobil:  Hellu

Vem ringde du senast idag: Gubben

Vad sa den du prata senast med i telefon: Åh!

Sov du ensam: Nej

Tycker du om din pappa: Ja

Brukar du komma i tid: Ja,alltid

När mår du bra: När jag är tillsammans med min familj

När blev du fotad senast: Någon dag sedan då tjejerna fotade mig

Vanligaste färger på dina kläder: Svarta

Vad tycker du om fötter: Äckliga äckliga äckliga

Är du smart: Skiner till ibland

Är du aktiv i skolan: Ja det var jag väl på min tid

Favorit dryck på morgonen: Kaffe

När brukar du gå och lägga dig: 23

Är du blyg: Ja

Sysslar du med någon sport: Navelluddsletande och soffliggeri =o)

Vill du hellre ha mail än brev: Mail

Tror du på kärleken i första ögonkastet:Ja

Använder du stjärnor eller kajal: kajal

Vem/vilka har betytt mest i ditt liv: Vänner&Familj

Är du nöjd med ditt liv: Ja

Är du bortskämd: En del skulle nog kalla mig bortskämd

Av Arga Rut - 3 april 2009 09:38

sol.jpg


Ska ju joba inatt men kunde inte sova så mycket längre då mina fina döttrar levde rövare innan de skulle till skolan =o)

Får lägga mig nångång under dagen och försöka vila litegrand.


Tänkte att jag skulle presentera ytterligare saker om mig:


  • Hatar Måndagar
  • Älskar att läsa böcker
  • Är sjukligt mörkrädd
  • Hatar att åka kommunala färdmedel då det är så många människor som luktar illa (avskyr alltså svettlukt).
  • Tycker inte om socialt icke tränade människor
  • Skrattar ihjäl mog om jag ser att nån snubblar
  • Tycker att tossingar är äckligt

Där kom det några mer saker och som sagt var vill ni veta mer fråga då!


Gubben fick sina deklarationsuppgifter för ett tag sedan men jag som är mest nyfiken på hur mycket man får tillbaka i skatt har ju fortfarande inte fått mitt, detta har stört mig så in i det tokigaste kan jag tala om.

Har under en veckas tid försökt att lösa tittandet med min e-legitimation men det har ju inte funkat en enda gång så igår ringde jag till min bank som hjälpte mig med problemet ..... hade ju kunnat strunta i att titta för så mycket fick jag ju inte tillbaka =o(


Tvingade ner gubben i källaren igår med så att våra balkong möbler kom upp och nu är det bara en massa blommor som skall inhandlas oxå sen kan vi sitta på balkongen och njuta i massor. Kan ju meddela att blommorna inte kommer att inhandlas förren i slutet av denna månad så innan dess är ni inte välkomna till min balkong hi hi hi.

Han hittade även kartongen med vårjackor och påsarna med vår/sommarskor så det var ju bra .... tjejerna fick kasta en hel del saker som var för slitna eller för små så nu blir det till att inhandla en massa nya saker igen. Vilken tur att de fyller i Maj månad så att man fick lite uppslag till födelsedagspresenter.


Det är ju sjukt svårt att inhandla saker till tonåringar tycker jag, det kan ju omöjligtvis bara vara kul att få en massa presentkort eller ??


Nej nu ska jag ta mig en stor kopp kaffe och en cigg!


Ha det så gott


Kram

Av Arga Rut - 2 april 2009 22:39

.... att hoppa ner i sängen och nansa lite.


Önskar er alla en god natt!


Kramen

Av Arga Rut - 2 april 2009 13:16

..... jag älskar när solen skiner ute!


Har en ledig dag idag för att sedan arbeta en massa nattpass inom myndigheten där jag är anställd men det får gå det med.


Väntar nu på att mina döttrar skall komma hem från skolan då de slutar tidigt idag och sen blir det ju full rulle här hemma som vanligt, det är bara att inse att som tonårsmorsa skall man stå ut med massor!


Jag har en gubbe oxå det måste man ju tala om så att ingen tror att man är ensamstående. Vi har hängt ihop i massor av år .... 16 stycken om jag ska va exakt och det känns tryggt.


Vi har som alla andra par både upp och nedgångar men vi rider ut stormarna hand i hand och det är väl så det ska va!


Jag har en massa fina vänner med som jag älskar över allt annat och jag hoppas att de vet om det, några vänner är nya, några har hängt med sedan barnsben och tonårstiden och de flesta  av dem vet det mesta om mig.


  • Jag har vart nära döden 1 gång  ... det var nästan så att jag kunde ta i hand med sankte per men det löste sig det med PUH!!
  • Jag har bott utomlands ...SUPERKUL var det!
  • Jag har halva syskon men jag har bara kontakt med ett av dem och nöjer mig med det.
  • Jag är en djävel på att svära alldeles för mycket
  • Jag älskar att få mina vänner att skratta åt mina sjuka skämt.
  • Jag är inte från Stockholm från början utan från en pytteliten ort i Småland .... försöker förtränga den lilla orten =o)

Ja vill ni veta mer om mig så antingen läser ni bloggen eller ställer alla frågor som ni vill ha svar på (förhoppningsvis svarar jag på allt).


Kram





Av Arga Rut - 2 april 2009 13:05

Hej på er!


Har skrivit här förrut och bestämde mig för att återkomma.

Har en annan blogg dit personer hittat som inte riktigt har där att göra så nu börjar jag om här igen och det känns skönt.


Bloggade inte här med samma namn men Arga Rut kan garanterat ingen relatera till just mig så det är gudomligt skönt =o).


Som jag skrivit i beskrivningen så är jag varken arg eller heter Rut och jag hoppas att ni återkommer på besök till bloggen så ofta som möjligt för att ta del av mitt halvt hysteriska liv och helt hysteriska åsikter!


Kram till alla

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards